torsdag 10. juni 2010

Mobile Cozy/Mobilveske

This pattern (AE) is easy to size up or down if you want to make a cozy for another device.

Yarn: Sandnes Garn Mor Aase Bomull (100% Cotton).
Hook: 2,5 mm

Chain 30 stitches (ch) and turn.
Row 1: Double crochet (dc) in 3rd stitch (stc) from hook, dc in each stc along. Turn.
Row 2: Ch 3, dc in each stc along, turn.
Repeat Row 2 until the Cozy is as long as you want it to be.

Tie off and weave in end.
Turn the cozy inside out, and stitch the bottom and side seams together.
Turn the right way out.

And now the fun part starts – use your fantasy and sew on buttons, eyes, crocheted flowers etc. to decorate your cozy.
Good luck!


Dette mønsteret er enkelt å forstørre eller minske om du ønsker å lage en veske til
noe annet, f.eks. iPod.
Det hekles gjennom begge maskebuer.

Garn: Sandnes Garn Mor Aase Bomull (100% Bomull)
Krok: 2,5 mm
Legg opp 30 luftmasker (lm). Snu
Rad 1: Hekle en stav (st) i 3. luftmaske fra kroken, og fortsett med staver omg. ut.
Snu.
Rad 2: 3 lm, 1 st i hver m omg ut.
Gjenta Rad 2 til vesken er så lang som du ønsker.

Vreng vesken og sy sammen i siden og bunnen.

Og nå begynner det morsomme!
Bruk fantasien din og dekorer vesken med knapper, øyne, heklede blomster osv.

Lykke til!




16 kommentarer:

sunshine ¤ sa...

Hi,hi, så kul den sorte er med øyer ;-)

Randi sa...

Kjempeflotte mobilvesker.

Ha ei trivelig helg!

flisa sa...

WOw! Så stilige de var! Kanskje jeg må prøve meg på en sånn.
Ha ei fin helg!

Synnøve Olava sa...

WOW..., så flotte mobilvesker du har heklet... :O)

Man kan lage så mye flott med heklegarn og en heklekrok... :O)

Ønsker deg en fin kveld!

Elins Strikkeri sa...

Kjempetøffe mobilvesker, ha ein god kveld:))

Sagt Med Hjertet sa...

Veldig stilig, må jeg si! ;-)
Og noe jeg også kan få til. Skal jammen meg prøve. Fin gave til både liten og stor, alle har jo mobiltelefon.

Alt godt fra Eirin

Tone sa...

Hekler du på bestilling??? Har ei her som veldig gjerne vil ha en sånn med øyer på;)

Helena sa...

Flotte ting du har laget. Trivelig blogg du har, lykke til videre.

Hanne Line sa...

Så stilig! Tror nesten jeg må herme, og prøve å lage noen mobilvesker jeg også!

Torunn sa...

Herlege mobilvesker!!! Ønskjer deg ei fin veke.

Siv sa...

Utrulig stilig de var !!!!

Hørtes jo ganske grei ut oppskrifta, kanskje til og med jeg klarer å lage no slikt .........

Hege sa...

Heisann!
PLEASE help me: Spre linken til den nye bloggen min..?
http://lavilledemille.com/
God helg min venn,
klem Hege.

Farmors sa...

Hei sann, hvordan fikk du det til, å skru tiden tilbake mener jeg??? Hadde ikke vært meg imot heller! Men det er vel noe mystisk som har skjedd her tenker jeg....

From Broadway sa...

These are really cute!

Sol i Villa Blå sa...

Kjempesøte - og praktiske!

Flink, du =)

Ha en fortsatt flott midtukedag

Siri @ Strikk og tøys sa...

Så morsomme :)

Takk for besøket på bloggen min!

Ang. garnet jeg skrev om, som du også kommenterte; jeg oppdaget at jeg hadde gjort en feil... Du kan lese mer her; http://strikkogtoys.blogspot.com/2012/01/en-innrmmelse.html

God helg!